Общинска избирателна комисия Сливен


РЕШЕНИЕ
№ 499-МИ/НР
Сливен, 15.10.2015

ОТНОСНО: Постъпил сигнал с вх.№ 280 / 14.10.2015 г. от Атанас Костов Делибалтов, председател на Общински съвет на БСП - Сливен

Постъпил е сигнал с вх.№ 280 / 14.10.2015 г. от Атанас Костов Делибалтов, председател на Общински съвет на БСП - Сливен. В сигнала се уведомява ОИК - Сливен, че агитанционните материали на кандидата за кмет на Община Сливен, регистриран под номер 22, били в нарушение на Изборния кодекс. Посочва се, че бил нарушен чл.183, ал. 2 от ИК, който указва разположението на текста „Купуването и продаването на гласове е престъпление“. Твърди се, че това изискване не е спазено, като начинът на конструиране на кокретния материал и разполагането му върху снимката на кандидата не позволявал да се определи дали било спазено изискването на закона. По отношение на значението на думата „обособен“ се позовава на Тълковен речник на българския език. Отправя се молба ОИК- Сливен да вземе решение за премахването на конкретния агитационен материал и да се разпореди прилагането на чл.186, ал.1 от Изборния кодекс. Липсвал и друг задължителен реквизит според чл.183, а именно „Издава се от...“

С оглед на така постъпилата жалба, ОИК- Сливен установи следното:

Сигнала е подаден от лице, имащо правен интерес и притежаващ необходимите за това правомощия, което я прави валидна и допустима, а по същество се явява неоснователна, поради което следва да бъде оставена без уважение, поради следните съображения:

Изборният кодекс в своя чл.183, ал.2 е визирал, че „Всеки агитационен материал съдържа информация, че купуването и продаването на гласове е престъпление, като информацията заема не по-малко от 10 на сто от лицевата площ на агитационния материал и е разположена в обособено поле“. В конкретния случай в подадения сигнал не може да се установи кой конкретно агитационен материал на кандидата за кмет, регистриран под номер 22, се има предвид. Това обстоятелство не може да бъде извлечено и индиректно от така подадения сигнал, тъй като в него не се съдържат никакви индикации в тази насока, нито някакви указания за местоположението на един такъв агитационен материал. При такава фактическа обстановка ОИК- Сливен не е в състояние да осъществи контрол върху формата и съдържанието на използваните агитационни материали, поради което и не може да се приеме, че е налице нарушение на разпоредбите на глава Дванадесета, раздел Втори чл.183, ал.1 и ал.2 изр.първо от Изборния кодекс

Въз основа на гореизложеното и на основание чл. 87, ал.1, т.22, предл.първо от Изборния кодекс Общинска избирателна комисия - Сливен

Р Е Ш И:

ОСТАВЯ без уважение сигнал с вх.№ 280 / 14.10.2015 г. от Атанас Костов Делибалтов.

Решението на ОИК-Сливен подлежи на обжалване пред ЦИК в тридневен срок от обявяването му.

Председател: Росица Василева Тодорова

Секретар: Фатме Фикретова Мустафова

* Публикувано на 15.10.2015 в 17:18 часа

Календар

  • ПонВтСрЧетПетСъбНед
    123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
     

Решения

  • № 695-МИ / 22.04.2019

    относно: Предсрочно прекратяване пълномощията на общински съветник в Общински съвет- гр. Сливен и обявяване за избран за общински съветник в Общински съвет -гр.Сливен следващия кандидат от листата на КП „БСП лява България“

  • № 694-МИ / 04.01.2019

    относно: Заявление с вх. № 582/ 03.01.2019 г. по описа на ОИК- Сливен от Силвия Господинова Маринова- общински съветник в Общински съвет – Сливен от листата на ПП ГЕРБ по силата на Решение № 690-МИ от 07.07.2016 г. на ОИК – Сливен, постъпило чрез Председателя на Общински съвет-Сливен, с което същата подава оставка като общински съветник и на основание чл.30, ал.4, т.3 от ЗМСМА желае предсрочно прекратяване на пълномощията му като общински съветник.

  • № 693-МИ / 08.06.2018

    относно: Заявление с вх. № 580/ 07.06.2018 г. по описа на ОИК- Сливен от Минчо Росенов Афузов - общински съветник в Общински съвет – Сливен от листата на ПП БСП по силата на Решение № 626-МИ от 27.10.2015 г. на ОИК – Сливен, постъпило чрез Председателя на Общински съвет-Сливен, с което същият подава оставка като общински съветник и на основание чл.30, ал.4, т.3 от ЗМСМА желае предсрочно прекратяване на пълномощията му като общински съветник.

всички решения